Köpvillkor

Vi förbehåller oss för eventuella tryckfel. All bildinformation skall ses som illustrationer och kan ej heller garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet.

Priser
Alla priser är rekommenderade slutanvändarpriser exklusive 25% moms om inget annat anges.

Leveranser
Eventuell fraktkostnad tillkommer vid utcheckning av varukorgen. Normalt levereras varor inom 2-3 dagar (ej lördag, söndag samt andra helgdagar). Anyway Wireless Communications AB tar inget ansvar för speditörens leveranstider och/eller hantering.

Leveranser till privatpersoner skickas med Schenker Privpak, PostNord MyPack Home, alternativt DHL Servicepoint till närmaste utlämningsställe.

Betalningsalternativ
Kortbetalning via Stripe. Betalning sker enkelt och säkert. Stripe uppfyller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar. Alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secureteknik.

Faktura företag. Vissa företagskunder erbjuds möjligheten att betala mot faktura, 30 dagar netto efter sedvanlig kreditkontroll.

Avgifter
Vi redovisar priser exklusive moms. Inga övriga skatter eller avgifter (förutom frakt) tillkommer vid beställning om ej annat specificeras.

Återbetalningar
En eventuell återbetalning görs till ert bank- eller bankgirokonto. Återbetalningen sker inom 10 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt returen.

Ångerrätt och öppet köp i 14 dagar
Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har du som privatkund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av Ångerrätt och öppet köp. Vi förbehåller oss rätten att göra avdrag för använd/ öppnad vara. Vid retur måste faktura, kvitto eller kopia på dessa medfölja. Kontakt med oss måste ha skett innan retur. Vi förbehåller oss rätten att i de fall returen ej är komplett, debitera självkostnadspris för de saknade delarna. Vi förbehåller oss rätten att i de fall returen skett felaktigt dvs kvitto saknas eller kontakt ej tagen, avstå från återbetalning av varans värde. Vi kommer ej lösa ut paket mot postförskott.

Reklamation
Enligt Konsumentköplagen har du som privatkund reklamationsrätt i 3 år efter det att du har tagit emot varan. Vi tillämpar konsumentköplagens reklamationsrätt. OBS! Kunden måste behålla kvittot/fakturan för att utnyttja reklamationsrätten samt att produkten måste vara i obruten förpackning. Skulle varan vara skadad eller felexpedierad (obruten förpackning) när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Synligt fel: Anmäls direkt till ombud eller speditören vid mottagandet av varan. Dolt fel: Anmäls till oss inom 7 dagar från mottagandet av varan. En produkt som är konstaterat felexpedierad alternativt skadad byter vi ut. Vid giltigt returärende betalar vi returfrakten. Om du beställt fler varor än den du returnerat betalar vi dock inte tillbaka hela fraktkostnaden. För felaktigt returnerad vara utgår ingen ersättning för varken vara eller returkostnader, ej heller får kunden tillbaka varan utan att erlägga ny fraktkostnad. Vid eventuell tvist följer vi ARN:s rekommendationer.

Sekretess och säkerhet samt personuppgifter
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Vi kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få din information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i förekommande fall.

Leveransförsening
Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.